tirsdag den 12. oktober 2010

Billedbøger og udstillinger

Oh, de billedbøger...

Som den billedbogselsker jeg er, drømmer jeg om et hus i stil med Seven Stories i Newcastle - i Danmark. (læs evt. min artikel om mit besøg i huset her). Og eftersom det tog dem 10 år at etablere dét hus, så drømmer jeg i hvert fald om internationale udstillinger med billedbogsillustrationer. I London arbejder man på at etablere et museum for illustrationer. Læs mere om det her. I Massachusetts i USA findes The Eric Carle Museum for billedbøger.

Tjek f.eks udstillingsprogrammet for The Eric Carle Museum
her. Hvis nogen når derover, inden jeg gør, hører jeg meget gerne om oplevelsen og bringer det som indlæg her på bloggen. Ellers skriver jeg selv om det, den dag jeg når derover. Og den dag kommer!

Copyright by Simms Taback, fra 'Tales my zayda told me'. Fra udstillingen 'Monsters and miracles - a journey through Jewish Picture Books'. Læs en uddybende artikel her.


Ingen kommentarer: