onsdag den 15. december 2010

Cinnober - Min nye yndlingsbutik

Jeg tabte mit hjerte inde ved Rundetaarn i København i dag. I Landemærket nede i kælderen lige overfor Trinitatiskirken ligger en lille butik ved navn Cinnober. Der har den sådan set ligget i to et halvt år, men når man ikke kommer i Indre by til daglig længere, så kan sådan en lille perle være nem at overse - lige ind til i dag hvor mit øje fangede en illustration af billedbogsillustrator/kunstner Otto Dickmeis i vinduet og sugede mig ned i butikken.

Cinnober har en række af Otto Dickmeis' illustrationer til salg. De koster 1100 kroner, indrammet. Tjek også Otto Dickmeis' hjemmeside her.

Oh, hvilket visuelt mekka at bevæge sig ned i. Det er som at gå ind i den mest delikate chokoladeforretning, som udelukkende sælger den bedste kvalitetschokolade. Butikken er fuld af de skønneste visuelle bøger, grafiske postkort m.m. og her i december har de fine særtryk af en række af Otto Dickmeis' illustrationer til salg, indrammet. Jeg har allerede fundet min favorit og sparer sammen...

Jeg troede faktisk ikke lille København havde sådan en forretning. Jeg kaster mig grådigt over den slags butikker, når jeg får muligheden i metropoler som London, Berlin og San Francisco. Så slæber jeg tonstunge bøger med hjem og føler mig lidt rigere i hjertet og noget fattigere i pengepungen.

Et kik ned i Cinnober. Foto fra Cinnobers hjemmeside

I dag fejrede jeg en god arbejdsdag med nye lovende arbejdsaftaler for 2011 og flottede mig med et par bøger, der alle har den legende tilgang til billedkunsten til fælles. De fleste af dem leger med collagen som legeplads. Jeg skal bruge bøgerne, når jeg i januar skal ud på en folkeskole og fortælle deres billedkunstlærere om 'nye tendenser i billedkunstfaget'. Jeg kan næste ikke vente med at vise dem bøgerne sammen med alt det andet, jeg skal have med og vise dem dén dag. Jeg ender med at slæbe en kuffert med.

Besøg selv butikken på:
Landemærket 9
Kbh K
Tlf 2613 9833

- eller tjek deres website HER.
Om ganske kort tid har de også webshop.

Ingen kommentarer: