tirsdag den 7. september 2010

Børnehavekonference 2010: Børns legekultur


Børnehavekonference om børns legekultur


Det her er mit første video-blogindlæg. Desværre er lyden ret dårlig, så skru op for lyden!
Jeg fortæller om programmet for en konference om børns legekultur, jeg har været med til at planlægge i samarbejde med Alinea Akademi, og som jeg gerne vil gøre reklame for.

Konferencen er for alle, der har arbejder med eller har børnehavebørn; pædagoger, medhjælpere, forældre, og hvem der nu ellers måtte have lyst til at blive klogere på børns legekultur.




Konferencen afholdes mandag d. 6. december 2010 kl 9.00 - 16.00
Man kan tilmelde sig på: tilmeld@alineaakademi.dk
Læs mere på www.alineaakademi.dk


På programmet:

Tid til leg. Om børns opfattelse af tid.
Af Kristine Karlshøj, leder af Nikolaj for børn, børnekulturhuset i Kolding


Om legekulturen i børns mundtlige fortællinger.
Af Lene Münster, MA i børne- og ungdomskultur, og børnekulturformidler

Børns legekultur anno 2010
Af Monica Langelund, børnekulturformidler

Hands on-workshops med bl.a.:

Leg og drama
Af Maren Grosen fra drama-børnekulturhuset Sokkelundlille i København.

Leg og bevægelse
Af Grethe Sandholm, bevægelseskonsulent, lektor i pædagogisk idræt mm.

Leg og musik
Af Jesper Falch, professionel musiker.

Leg og rumindretning
Af designer Rune Fjord fra Bosch og Fjord

Leg og billedbøger
Af Monica Langelund (det er så mig selv...)

Og afslutningsvis:

Storytelling af det professionelle legebarn Carl Quist-Møller

Ingen kommentarer: