onsdag den 9. februar 2011

Vigtige budskaber om sårbarhed

Jeg så den her TED-talk her til morgen. Den har vitterlig blæst mig omkuld og det må jo være fordi, den rammer noget dybt i mig. Og hvis den rammer mig, så rammer den sandsynligvis også mange andre....

Det er både Brené Browns måde at fortælle på, hendes måde at nå frem til hendes budskaber og ikke mindst indholdet, der rører mig. Især hvordan hun beskriver at sårbarhed er 'the birthplace of love, joy and creativity'. Og så skinner hendes egen sårbarhed tydeligt igennem i videoen. Hendes ord kommer fra hjertet.
I tråden under videoen på TEDs egen side, er der mange fine refleksioner over Brené Browns ord, hvis man har lyst til at dykke dybere ned i koblingen mellem den akademiske og spirituelle verden.

Hvorfor lægge den her video ud på legefakultetet? Ærlig talt, jeg har ikke selv regnet det ud endnu, men der er én eller anden kobling mellem leg, kreativitet og sårbarhed, jeg ikke helt har regnet ud endnu. Og uanset hvad anbefaler jeg, at man bruger 20 minutter på Brene Brown:

Ingen kommentarer: