lørdag den 29. august 2009

Børneteater

Børneteaterfestival i sigte

Jeg har modtaget et link til Horsens Børneteaterfestival, der finder sted d. 18.-20. september 2009.
Jeg er ikke selv i nærheden af Horsens i dén weekend, men hvem der bare var…

Illustration: Copyright Horsens Børneteaterfestival 2009

Der er uden tvivl en mass
e godt børneteater imellem, jeg kender langt fra alle navnene. Skulle jeg satse på én forestilling, ville det blive Carte Blanches ”Skyggen af tid” for de 8 årige og opefter. Jeg fik ikke set den i København under Springfestivallen og ærgrer mig stadig. Eller måske Teater Refleksions udgave af "Den grimme ælling" for de 5-10 årige. Hvis man går efter noget for de mindste, ville jeg satse på Teatret Månegøgl og forestillingen "Et hul i maleriet". Forestillingen er for de 2-5 årige. Det er en teaterforestilling med referencer til kunsthistorien og heldigvis kommer den også på Anemoneteatret i København her i 2009/2010 sæsonen.

Teater Hund optræder med ”Tab & vind”. Dét er en vinderforestilling og den kan varmt anbefales. Hvis nogen læsere
kender til nogle af de andre forestillinger, hører jeg gerne fra jer og sætter jeres anbefalinger ind her.

Læs mere om festivallen og programmet her.